Yhteistyössä MarkkinointiKollektiivi ja DigiMaMa

Pysy ajan hermolla ja seuraa MarkkinointiKollektiivin ja DigiMaMan yhteistyössä tuottamia verkkotapahtumia, aamukahvitilaisuuksia ja podcasteja. Tarjolla on tietoa ja punnittua puhetta markkinointialan ajankohtaisista ilmiöistä ja asioista.

Eikä hätää, vaikka et pääsisikään osallistumaan livenä, tallenteet ovat katsottavissa myöhemmin verkossa.

MK Aamukahviseura – tiistaiaamun virtuaalikahvit

MK Aamukahviseura järjestetään joka tiistaiaamu.MarkkinointiKollektiivin ja DigiMaMan yhdessä tuottamia ajankohtaisia virtuaalitapahtumia on järjestetty jo muutamia ja uusiakin on suunnitteilla. Esimerkiksi viime elokuussa MK Aamukahviseuran jaksossa käsiteltiin itsensä johtamista. Miten itseään pitäisi johtaa? Mistä siihen löytäisi työvälineitä? Entä jos johtamisen kanssa on ongelmia? Ja miksi itsensä johtaminen on ylipäätään juuri tällä hetkellä niin tärkeä taito tietotyöläisen arjessa?

Muun muassa näistä asioista keskustelivat DigiMaMan puheenjohtaja Johanna Juntunen ja Liftedin toimitusjohtaja ja hyvinvointivalmentaja Taneli Rantala MarkkinointiKollektiivin Marica Thorénin ja Sanna-Kaisa Koiviston johdolla.

Jakso toi esiin muun muassa sen, miten tärkeää on osata jaksottaa omaa työtään. Tauot ovat tärkeitä jaksamisen näkökulmasta: Aivot tarvitsevat taukoja pysyäkseen huippuvireessä. Pitkällä aikavälillä parhaat tulokset saadaan, kun pitää pienen tauon 1,5–2 tunnin välein. Tauon ajaksi kannattaa siirtyä pois koneen ja somen ääreltä.

Jos itsensä johtaminen kiinnostaa, pääset katsomaan tallenteen tästä linkistä.

MarkkinointiRadion Podcastit – punnittua asiaa

MarkkinointiRadion podcast -sarja kertoo ajankohtaisista asioista.Liftedin Taneli Rantala kutsuttiin puhumaan työn tauottamisen merkityksestä myös MarkkinointiRadion podcastiin. Sen lisäksi, että aivot pitävät tauoista ja vaihtelusta, ne karsastavat kiirettä. Kiireen tuntuun on helppo hypätä, mutta sitä vastaan kannattaa taistella. Aika ei nimittäin tule koskaan riittämään kaikelle tietotyöläisen työlle. On siis oltava kriittisiä sille mitä tekee – aika on tärkein ja niukin resurssimme. Hyvän työntekijän ei tarvitse olla 24/7 saatavilla.

MarkkinointiRadion jakso 38, Taneli Rantala, Lifted/DigiMaMa: Tietotyöläinen, pidä kiinni tauoistasi! on kuunneltavissa klikkaamalla tätä linkkiä.

Toinen DigiMaMan ja MarkkinointiKollektiivin yhteistyössä tuottama MarkkinointiRadion jakso käsitteli freelancerin arkea ja itselleen työskentelyä. Jakson vieraana oli Mika Lindholm Ukko.fi:stä. Hän jakoi käytännön vinkkejä jo freelancerina toimiville ja freeuraa pohtivalle: Miten työ hinnoitellaan? Kuinka oma osaaminen tuotteistetaan ja miksi sopimusten tarkka ja huolellinen laatiminen on tärkeää?

MarkkinointiRadion jakso 42, Mika Lindholm: Tuotteista itsesi, freelancer! on kuunneltavissa klikkaamalla tätä linkkiä.

MK Event – Tapahtuma nosti esiin oman osaamisen hinnoittelua ja myymistä

DigiMaMan Johanna Juntunen käsitteli MarkkinointiKollektiivin kumppaniblogipostauksessaan valitettavan ajankohtaista aihetta, ilmaista työtä. Luovien alojen ongelmana on töiden teettäminen maksutta innokkailla osaajilla, jotka toivovat saavansa jalan mahdollisen asiakkaan oven väliin. Tätä hyödyttävät surutta myös töitä tilaavat. Mitä asialle voisi tehdä ja miksi se on ajankohtaista ja tärkeää?

Lue lisää Johannan postauksesta Miksi niin usein oletetaan, että työtä pitäisi tehdä maksutta?

MK Tapahtumat pureutuvat syvällisemmin markkinointialaa kiinnostaviin kysymyksiin.Samaa aihepiiriä käsitteli myös maaliskuun lopussa järjestetty MK Tapahtuma Oman osaamisen hinnoittelu ja myyminen. Mitä markkinoinin alalla tienataan? Tarvitsetko tukea palkasta ja työn arvosta puhumiseen? Vai oletko kenties vaihtamassa työpaikkaa, ja mietit miten arvottaisit ja sanoittaisit osaamistasi suhteessa yrityksen liiketoimintaan?

Tapahtumassa Johanna Juntunen ja ERTOn puheenjohtaja Juri Aaltonen kertoivat myös Toimihenkilöliitto ERTOn tuoreesta palkkasuosituksesta ja rohkaisivat avoimempaan keskusteluun palkoista ja työn hinnoittelusta. Mukana keskustelemassa myös Aava&Bangin Hanne-Mari Miskala ja TietoEVRYn Henna Niiranen.

Linkki tallenteeseen tässä.

Uutta tulossa, pysy kuulolla!

Oman osaamisen hinnoittelu ja myyminen -tapahtuma herätti osallistujissa paljon kysymyksiä. Aiheesta onkin tulossa DigiMaMan ja MarkkinointiKollektiivin yhteistyönä podcast kesäkuun alkupuoleen mennessä.

Yhteistyönä syntyy myös uusi MK Aamukahviseura, joka on kuultavissa livenä tiistaina 17.8. ja myöhemmin tallenteena verkossa.

Ilmoittaudu mukaan!